Wielka wysyłka ruszyła! Ponad 7750 dzieci w
prawie 300 stołówkach w Polsce będzie jeść posiłki na wesołych podkładkach, z
których pozdrawia je Piotruś. Piotruś to bajkowy bohater akcji żywienia dzieci
Żółty Talerz, którą Kulczyk Foundation
prowadzi w sojuszu z pięcioma największymi organizacjami pomocowymi w naszym
kraju. Podkładka, poza humorem, przekazuje dzieciom bardzo ważne wartości
związane z empatią i zdrowym żywieniem.
– Stołówka to ma być wspaniałe miejsce,
gdzie wszyscy są razem i wszyscy czują się dobrze. Niezwykle ważnym elementem
nauki odpowiedniego żywienia jest estetyka, czyli także to, jak i na czym
jemy. Chcieliśmy więc zrobić dzieciom radosny prezent, ale też zaciekawić je rysunkami,
które mają bardzo konkretne znaczenie. Opowiadają o tym, że należy dzielić
się jedzeniem, należy je szanować, trzeba pomagać innym i zawsze pamiętać o
tym, że jedzenie ma być nie tylko dobre, ale i zdrowe – podkreśla Marta
Schmude-Olczak, Dyrektor Zarządzająca Kulczyk Foundation. – Co ważne, na naszych
podkładkach będą jeść wszystkie dzieci w stołówkach, w których prowadzimy
akcję. Nie tylko te, które uczestniczą w akcji dożywiania. Bo nasza podkładka łączy!
– zaznacza.
Do programu Żółty Talerz,
któremu patronuje Rzecznik Praw Dziecka, Kulczyk Foundation zaprosiła: Caritas,
Banki Żywności, Towarzystwo Przyjaciół Dzieci, Polski Czerwony Krzyż i SOS
Wioski Dziecięce. Dominika i Sebastian Kulczyk na program przeznaczyli 4
miliony zł, po to aby ciągu 12 miesięcy, poczynając od września zeszłego roku,
dzieci otrzymały 1 milion pełnowartościowych posiłków. Żółty Talerz ma być
wsparciem dla ogólnopolskiego systemu żywienia dzieci jako unikalny standard
pomocy. Unikalny, bo wszystkie zaproszone organizacje realizują cztery takie
same cele: wzrost liczby zdrowo odżywiających się dzieci, poprawa jakości
jedzenia, dostęp dla wszystkich do wiedzy o zdrowym odżywianiu oraz aktywizacja
dorosłych, by angażowali się w działania na rzecz prawidłowego żywienia dzieci.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz